Jeg har hæklet to sprutter! Og de er blevet så fine, synes jeg :-) Se selv:

Den første sprutte

Den første sprutte

Den anden sprutte

Den anden sprutte

Jeg stødte på sprutterne første gang her, og blev helt forelsket – dém må jeg bare lære at lave, tænkte jeg! Det viser sig, at der er en hel bevægelse bag sprutterne. Der er nogen der er gået sammen om at indsamle sprutter til afdelingerne for for tidligt fødte på landets sygehuse, og det synes jeg er en rigtig fin tanke. Man kan læse mere om indsamlingen her, hvor man også kan finde opskriften, og se hvilket sygehus der er tættest på én, og hvordan man sender sine sprutter afsted.

Jeg “kom til” at give den første sprutte til hende den søde pige, som vores venner har fået (og den er et hit!), men nu har jeg jo allerede hæklet to, så synes jeg det er i orden. Jeg har bestemt mig for, at jeg vil sende til Hjørring Sygehus, fordi det er tæt på der hvor jeg kommer fra, og det er der jeg selv blev født, og til Herlev Sygehus, fordi det er tæt på der hvor jeg bor. Så jeg mangler at hækle én til sprutte – jeg må fluks i gang!

Her kommer lidt kunstneriske billeder af de sprutter jeg har hæklet so far:

foto-4

foto-3

foto-6

