Som jeg skrev i sidste uge, har jeg lavet en butterfly til min kæreste, efter denne opskrift. Min kæreste er glad for skarpe farver, så valget faldt på en knaldgul farve.

Som I kan læse på den blog, hvor jeg har fundet opskriften, starter man med at hækle selve sløjfen og sy den let sammen på midten.

Sløjfen syes sammen med nogle sting, før båndet vikles om.

Sløjfen syes sammen med nogle sting, før båndet vikles om.

Herefter hækler man det lille bånd der skal sidde rundt om midten af sløjfen. Til remmen kan man, som hun skriver på frøkenen & baronen, bruge spænderne fra en gammel butterfly, hvilket vi også gjorde. Vi havde noget gult stof liggende, og min kæreste syede fluks en rem med “spændesystem” lige som en rigtig butterfly! (Han er bare handy :-D ).

Håber det fine håndarbejde kan ses!

Håber det fine håndarbejde kan ses!

Den ene ende af det lille bånd syes fast på remmen, båndet vikles om sløjfen, og man syr det hele sammen bagpå.

Yes!

Yes!

Og butterflyen tages straks i brug!!

foto kopi

Flot fyr :-)

God fornøjelse!

