Inde på det fantastiske instagram klikker jeg mig ofte ind på hashtaggene #hækling og #hæklet, og hold da op hvor er der mange kreative damer i Danmark, og hold da op hvor bliver jeg inspireret!

En dag faldt jeg over et opslag, hvor personen bag viste et par grydelapper, der lignede vandmelonskiver – og dem måtte jeg bare lave!!

Her er resultatet:

VandmelonJeg har brugt denne opskrift på runde grydelapper, som var rigtig nem at følge. Garnet er noget tykt bomuldsgarn jeg havde. Jeg har brugt dobbelttråd, der egentlig skulle passe til nål nr. 5, men jeg har brugt nr. 4 for at gøre lapperne ekstra tætte og tykke :-)

På de originale grydelapper fra Instagram er kernerne broderet på. Men jeg orkede simpelthen ikke at skulle hæfte den sorte tråd så mange gange, så jeg har brugt en sort tekstiltusch. Jaja, dovenskaben længe leve…

