Jeg er så heldig at jeg er kæreste med en mand, der har en møbelsnedker gemt i sig. Han har simpelthen (ikke simpelthen, det tog hårdt arbejde og talent!) bygget det fedeste lille 50’er-stil-inspirerede sofabord til os! Jeg er meget stolt, og meget glad for det!

Sådan et sofabord kan selvfølgelig ikke bare stå der i stuen, uden noget pynt på sig, det er da klart. Inspireret af 50’er-stilen kom jeg på at lave en lille pyntedug af 3 flakoner syet sammen til en.

Jeg har valgt at bruge en lille, en mellem og en stor, og her kommer der billeder og links til opskrifter:

Den lille. Jeg har hæklet de 4 første runder fra denne opskrift.

Den lille. Jeg har hæklet de 4 første runder fra denne opskrift.

Den mellem. Her har jeg brugt denne opskrift, og hæklet den lille serviet.

Den mellem. Her har jeg brugt denne opskrift, og hæklet den lille serviet.

 

 

Den store. Her har jeg brugt denne opskrift.

Den store. Her har jeg brugt denne opskrift.

 

Sammen ser de sådan ud. Jeg er meget tilfreds! Kæresten er lidt uforstående over for formålet...

Sammen ser de sådan ud. Jeg er meget tilfreds! Kæresten er lidt uforstående over for formålet…

 

