Ét af januars mange projekter blev at lave flakoner til min mormor, der slet ikke har nogle til at lægge imellem sine isasietter! Ja, det er lidt flovt at skrive her på nettet, men heldigvis har hun da nogle nu… Og tak til min mor, for at gøre mig opmærksom på den store mangel ;-)

Jeg startede med at hækle med en grøn farve, meget optimistisk tænkte jeg, at jeg da godt kunne hækle 11 flakoner af lige knap to nøgler bomuldsgarn. Efter 7 flakoner blev jeg klogere… Derfor valgte jeg at hækle 5 hvide og så bruge 6 af de grønne. For at få det til at se ud som om det var meningen, lavede jeg de hvide flakoner i et andet mønster.

De kom til at se sådan ud:

De grønne er hæklet efter dette mønster.

De grønne er hæklet efter dette mønster.

Og til de hvide har jeg brugt dette mønster.

Og til de hvide har jeg brugt dette mønster.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En blød pakke til mormor.

En blød pakke til mormor.